
Startuje rozbudowa obwodnicy Poznania
zostanie ukończona w 2020 r.
Już za 9 miesięcy
mieszkańcy stolicy Wielkopolski oraz wszyscy kierowcy
korzystający z autostrady A2 pojadą nowoczesną, trzypasmową
obwodnicą Poznania. Pierwsze prace związane z rozbudową
ruszyły 1 marca 2019 r., a cała inwestycja zostanie ukończona do
połowy 2020 roku.
W pierwsze dwa weekendy
marca drogowcy prowadzić będą odgradzanie terenu na obwodnicy,
na którym będą prowadzone prace. Wytyczane będą tymczasowe pasy
włączania się do ruchu oraz przewiązki na węzłach Poznań
Komorniki oraz Poznań Luboń. Właściwe prace związane z rozbudową
rozpoczną się już w drugiej połowie marca. Na liczącym 16 km
odcinku, pomiędzy węzłami Poznań Zachód a Poznań Krzesiny,
wybudowany zostanie nie tylko trzeci pas ruchu w każdym
kierunku, ale również zmodernizowana zostanie nawierzchnia –
w pełni przystosowana do większego natężenia ruchu, wymienione
bariery ochronne i całe oświetlenie oraz wybudowane nowe
i rozbudowane istniejące ekrany akustyczne, wzdłuż całej trasy,
które w efekcie potroją swoją powierzchnię i zapewnią lepszą
ochronę większej liczbie mieszkańców Poznania. Ponadto, na
odcinku liczącym 27 km, pomiędzy Nagradowicami i Gołuskami,
powstanie 10 tablic zmiennej treści na bieżąco informujące
kierowców o sytuacji na drodze.
– Zdajemy sobie sprawę, że najbliższe miesiące będą trudnym
czasem dla wszystkich kierowców, ale jeszcze nikt nigdy w Polsce
nie podejmował tak dużego wyzwania, jakim jest rozbudowa
działającej autostradowej obwodnicy miasta. Dzięki naszemu
know-how i innowacyjności planujemy zakończenie prac
nawierzchniowych, wymianę barier i oświetlenia o pół roku
wcześniej, niż pierwotnie zakładaliśmy, czyli do końca
2019 roku. Prace drogowe będą realizowane tak, aby ruch odbywał
się w miarę możliwości płynnie na 2 pasach w każdym kierunku.
Pozostałe prace związane z rozbudową i budową ekranów
akustycznych oraz budową 10 tablic zmiennej treści ukończone
zostaną w połowie 2020 roku. Należy pamiętać, że inwestycja
będzie realizowana w znacznie szerszym zakresie niż przewiduje
to umowa koncesyjna. Dlatego mamy nadzieję, że pogoda ułatwi
prace drogowcom, a my ze swojej strony dołożymy wszelkich
starań, by zrobić to jak najlepiej i przede wszystkim zgodnie
z planem –
zapewnia Zofia Kwiatkowska, rzeczniczka prasowa Autostrada
Wielkopolska SA.
Rozbudowa autostradowej
obwodnicy Poznania to pierwsza w Polsce tak skomplikowana
inwestycja, prowadzona na autostradzie „pod ruchem”. Jest ona
niezwykle ważna dla wielu milionów kierowców nie tylko
z Poznania i okolic, ale również z całej Polski, bo
autostrada A2 jest głównym międzynarodowym ciągiem
komunikacyjnym, łączącym wschodnią i zachodnią Polskę. Obwodnicą
przejeżdża dziennie około 65 tysięcy pojazdów, co oznacza, że
rocznie korzysta z niej blisko 23 mln kierowców. Tak duże
natężenie ruchu spowodowało, że Autostrada Wielkopolska SA,
zarządzająca tym odcinkiem drogi, już w 2013 roku,
w porozumieniu z GDDKiA, podjęła działania zmierzające do
rozbudowy obwodnicy o dodatkowy trzeci pas ruchu. Głównym
wykonawcą prac jest wyłonione w publicznym przetargu konsorcjum
A2 Route Sp. z o.o. (Strabag Polska Sp. z o.o., KI One SA).
Info. Autostrada Wielkopolska SA
/
Zofia Kwiatkowska, rzeczniczka prasowa/
|