Nie będzie tuneli przejazdowych
pod linią kolejową Poznań-Wrocław na terenie Lubonia

W ostatnim dniu wakacji (31 sierpnia 2011 r.) w Sali Centrum
Kongresowego MTP pod egidą Marszałka Województwa Wielkopolskiego
odbyło się spotkanie konsultacyjne, związane z prezentacją
przebiegu trasy wytyczonych wariantów pierwszej polskiej linii
dużych prędkości, przebiegających przez teren Województwa
Wielkopolskiego. W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele
samorządów, przez które – wg planów – przebiegać będzie LDP,
w tym także przedstawiciel lubońskiego samorządu. Dyrektor
Studium Linii Dużych Prędkości zaprezentował obecnym przebieg
trasy, powstały w ramach realizacji umowy „Opracowanie Studium
Wykonalności budowy linii kolejowej dużych prędkości Warszawa –
Łódź – Poznań/Wrocław”, zawartej przez Polskie Linie Kolejowe
S.A. z Konsorcjum Ingenieria IDOM International S. A. W trakcie
prezentacji stało się jasne, że miasto Luboń nie może liczyć na
nowoczesne rozwiązania, związane z istniejącymi obecnie
przejazdami przez tory kolejowe. Nie będzie budowy kosztownych
tuneli pod torami w Luboniu, za to wszystkie przejazdy zostaną
przebudowane w taki sposób, aby spełniały normy wymagane przez
pociągi, kursujące na liniach dużych prędkości. Do kosza trafiły
wymyślne projekty bezkolizyjnych dróg i tuneli pod linią
kolejową Poznań-Wrocław, którymi do niedawna tak bardzo
ekscytowali się mieszkańcy naszego miasta. „Nowe” wróciło
w postaci ściśle określonej warunkami ekonomicznymi! Przebudowa
linii kolejowej Poznań-Wrocław na linię dużych prędkości
ostrożnie zaplanowana jest na rok 2014.

Info. UMWW/Biuro prasowe/ foto. arch. redakcji
|